رنسانس برای کانون

اپراتورها باید جنگ خود را با OTTها کنار بگذارند/ درآمد پیامکی اپراتورها متمایل به صفر

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسین فلاح جوشقانی صبح امروز در نخستین روز از هفته دیجیتال ایران در سمینار تخصصی "تحول دیجیتال و صنعت مخابرات" در وزارت ارتباطات با بیان اینکه برای ایجاد تحول دیجیتال، باید سازمان‌ها متحول شوند و خود را آماده پذیرش آن کنند، اظهار کرد: باید استراتژی حوزه کسب‌وکار و رویکرد در الگوها و سرمایه‌گذاری‌ها را مبتنی بر تحول دیجیتال تغییر داد که این تغییرات از سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ در بعضی از کشورهای دنیا آغاز شده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی استفاده از تحول دیجیتال در دنیا را موجب افزایش درآمد دانست و افزود: طبق آمار مجمع جهانی اقتصاد، کشورهایی که استراتژی تحول دیجیتال را اجرا کردند با افزایش ۹ درصدی درآمد، ۱۲ درصدی حجم بازار و ۲۶ درصدی سودآوری شرکت‌ها همراه بودند.

وی با اشاره به کاهش درآمد اپراتورهایی که سرویس بروز نشده ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اپراتورهایی که سرویس مشابه قدیمی ارائه می‌کنند با کاهش درآمد ۵۰ تا ۹۰ درصدی مواجه هستند؛ بطوریکه در سرویس‌هایی چون پیامک‌ها این درآمد به صفر رسیده و در حوزه مکالمه نیز درآمد اپراتورها روند کاهشی دارد، بنابراین اپراتورها باید با توجه به شرایط جدید باز طراحی و برای تحول جدید آماده شوند.

۳۵ میلیارد تومان به حساب ۲ میلیون کاربر بازگشت/ تب پیامک‌ ارزش افزوده نامشروع می‌خوابد

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تحول دیجیتال بیان کرد: ایجاد تحول دیجیتال افزایش سرعت ارائه خدمات، بهبود فرآیند عملیاتی اپراتورها، چابکی سازمان‌ها و کاهش هزینه بخصوص ابزاری که در حوزه مجازی‌سازی استفاده می‌شود را در بر دارد.

رگولاتور ارتباطی افزایش سرعت در ارائه خدمات، بهبود فرآیندهای عملیاتی اپراتورها و سازمان‌ها، چابکی سازمانی و کاهش هزینه‌های شبکه را از اهداف تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: با توسعه تحول دیجیتال اپراتورها باید جنگ خود را با OTTها کنار گذاشته و به سمت تعامل با آنها پیش بروند، چرا که با محدودسازی و تقابل نمی‌توان در حوزه ICT به شکل گذشته سرویس ارائه کرد.

او با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد در بازه زمانی سال ۲۰۱۶ که تحول دیجیتال به طور اساسی مطرح شد، ارزش افزوده در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ هزار میلیارد دلار بود، افزود: پیش‌بینی می‌شود که تنها در بخش محتوا و سرگرمی این رقم به ۷۰۰ میلیارد دلار برسد.

فلاح جوشقانی ادامه داد: ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار، در لجستیک دو هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار، در حمل‌ونقل و اتومبیل دو هزار و ۶۰۰ میلیارد دلار و در الکترونیک به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار رسید.

رگولاتور ارتباطی تصریح کرد: در صنعت ICT عواملی مانند کاهش درآمد اپراتورها اهرم‌هایی هستند تا اپراتورها به سمت تحول دیجیتالی حرکت کنند و به طور مشخص در حوزه ICT به طور کلی دو هزار میلیارد دلار ارزش افزوده با تحول دیجیتال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم رگولاتوری در حوزه ICT خاطرنشان کرد: باید طبق تحول دیجیتال، رگولاتوری باز طراحی شود.

فلاح جوشقانی افزود: در ساختار جدید رگولاتوری معاونت کسب‌وکار و بازار پیش‌بینی شده است که مهمترین هدف آن زمینه‌سازی در حوزه مقررات‌گذاری و رگولاتوری برای تحول دیجیتال محسوب می‌شود و رویکرد ما زمینه‌ساز تحول است.

انتهای پیام/

دسته بندی ها تسنیم

دیدگاه